IMU nejen pro autonomní prostředky

Firmy Hexagon, Hyundai a Valeo představily vysoce přesný systém polohování vozidel, aby byly silnice bezpečnější

Na veletrhu CES 2020 v Las Vegas firmy Hyundai, Hexagon a Valeo představily autonomně řízený automobil, Díky patentované přesnosti na centimetrové úrovni nazvané High-Precision Positioning (HPP) může inerciální systém (IMU, MEMS, SPAN, GYRO, ...) dále vylepšovat pokročilé technologie aktivní bezpečnosti vozidla.

Použití GNSS pro určování polohy je v automobilovém průmyslu již rozšířené, ale technologie, která se v současnosti v automobilovém průmyslu používá, se přibližuje určení polohy s přesností na několik metrů (mezi 1,5 a 3 metry v optimálních podmínkách).

HPP, vyvinutý společností Hexagon, Valeo a jejich operátorem mobilních sítí, pracuje s využitím technologie TerraStar X, což je korekce GNSS signálu přijatého vozidlem prostřednictvím mobilní sítě. Oprava, která je používána pro zpřesnění, je určena v sítí stacionárních přijímačů, která zná jejich absolutní polohu a slouží jako stálý referenční bod. Například po události nouzového brzdění, může vozidlo posílat informace o manévru a jeho přesné poloze včetně dalších podrobností, což bude pomáhat  a usnadňovat řízení dalším vozidlům.

Vysoce přesné určení polohy vozidel také vytváří příležitosti pro nové využití a služby. Například města budou moci účinněji regulovat celkovou dopravu díky informacím o poloze vozidel v reálném čase. Usnadní také vývoj autonomních vozidel zlepšením všech úrovní automatizace jízdy z úrovně 2 na úroveň 5. A umožní palubním navigačním systémům ve vozidlech a chytrým telefonům zobrazovat přesnější a uživatelsky přívětivější mapy.

HPP bude představen a předveden na zcela novém Hyundai Sonata 2020 v CES.

HPP lze rychle nasadit, protože je založen na kombinaci standardizovaných technologií používaných v celulárních sítích i ve vozidlech:
- Kanály pro přenos dat již existují v síti mobilního operátora.
- Stacionární GNSS přijímače, které jsou součástí lokalizační infrastruktury, a korekční technologie TerraStar X jsou díky Hexagon již zavedeny.
- Telematická řídicí jednotka již byla vyvinuta společností Valeo. Umožňuje sledovat vozidlo a zaručuje bezpečnost dat procházejících vozidlem.
- Schopnost integrovat tyto komunikační systémy do architektury vozidla již společnost Hyundai získala.

Společnost Hyundai Motor Group s potěšením zkoumá toto jedinečné řešení s nízkými náklady na technologie u společnosti Valeo. Tento konstrukční přístup může dosáhnout přesnosti určování polohy na úrovni centimetrů, což může být v budoucnu použito pro zlepšení autonomních řešení řízení.

Tento výzkum dosáhne přesnosti určení polohy na úrovni centimetrů, aby umožnil budoucí technologii, jako je autonomní řízení, bezpečnější řízení pro účastníky silničního provozu, navigace na úrovni jízdního pruhu a aplikace V2X (Vehicle to Everything). Navržená technika je jedinečná, protože korekce je dodávána vozidlům využívajícím všesměrový kanálem využívající již existující celulární síť.

Inerciální systém byl vyvinutý tak, aby mohl být nabízen za dostupnou cenu. Ve skutečnosti je dokonale v souladu s filozofií společnosti Valeo o zahájení sériové výroby špičkových technologií, jakmile potvrdí kompatibilitu s vysokými standardy automobilového průmyslu.



Platební metody